Pages

Tuesday, August 25, 2009

The Worst Friends vs The Most Awesome Friends

Yes. Tajuk dalam english. Tp tulis dalam bahasa tiba2. (Eh suka hati la, blog aku ok). Sebarang teguran mengenai kesalahan tatabahasa atau penggunaan ayat tidak akan dilayan.

Ye. Mari kita tengok contoh kawan yang teruk. Mari mari.

Yang pertama; cakap nak berkawan dengan kita (konon), "friends forever and ever". Eh. Alih2, networking websites pun tak nak kawan dgn aku. (Eh bengap jgk dia ni, skrg zmn canggih Facebook kita boleh set la sape yg boleh tgk info photos kita dgn sape yg xle tgk. Lembab bab teknologi ah ko ni). Suka hati la. Itu privacy ko. Tp kalau cakap tak serupa bikin, itu yg bikin aku bengang. Ok. Nasib baik bulan puasa, kalau tak dah lama aku swear macam2.


Yang kedua; jenis yg dah lama tak jumpa kita, lepas tu bila kita cari dia, dia hilang. And dia tiada usaha pun nak cari kita. Contoh- dia datang bercuti kat hometown kita, (hometown aku bnyk pulau cantik2 ok) tp tak bgtau langsung dia datang kat kampung kita. Oh. Kecil hati sungguh. Kalau tidak dapat jumpa pun at least inform, takdelah kita rasa terpinggir. Ini, sudahlah datang kampung aku, jumpa pun tidak. Ok. Then I know who is my real friend and who IS NOT.

Sudah. Menyakitkan hati memikirkan kawan2 yg bodoh sombong ni. Mari kita tukar kpd kawan2 yg AWESOME pula.

Contoh kawan awesome. Yang pertama, pagi2 kau nak gi kelas jalan kaki, tp dieorg sanggup offer kau naik kenderaan dieorg. Wah, thanks ye. Dan ada yg sanggup hantar kita balik rumah (sampai depan rumah) walaupun arah rumah dia berlainan dengan jalan ke rumah kita. Awesome sungguh.

Yang kedua, yang sanggup jemput kita bila kita nak keluar dengan dia. Sebab kita tak bawak kereta (ye itu aku). Tak pernah marah or merungut. Awesome sungguh. Dan lg awesome, masa nak gi melawat MRSM PC hari tu, si Nabilah ni dah sampai depan MRSM PC pun, tp sebab aku takde kenderaan, dia pusing balik ke HUSM Kubang Kerian sebab nak jemput aku. Oh sungguh awesome. Ini lah kawan terbaik. Terima kasih Allah kerana memberikan aku kawan2 yang sungguh berhati mulia.

Yang ketiga, yg tahu kita takde printer nak print assignment, sanggup offerkan diri untuk print assignment kita & submit sekali. Oh. Thanks ye. Awesome betul. Lepas tu tak pernah minta charge pun.

Yang keempat, yang turun dari tempat jauh2 just untuk jumpa kita. Wow. That is so AWESOME. Kita pun ofkos excited nak jumpa dia kan. So sungguh best dapat kawan2 best.

So. Pandai2 lah anda bezakan mana kawan anda & bukan kawan. Jangan berkawan dgn orang cakap tak serupa bikin. Alergik dah aku. Tsk tsk.

6 comments:

FarHa said...

setuju sgt ngan tajuk nih...memang sakit ati kalo kwn kite wat g2..cth b4 berpisah konon nak terus berhubung tp hampehh diam senyap tuppah (vocab ganu)

last2 sy jadi rapat ngan dak2 masa darjah 6 skol bukit tok beng tau...adeyy enth mana pergi kekwn masa dip,masa sek men...sedeyy bile igt tauu

ihsan_huhu said...

hahahaha... mn2 pon xkesa nyer

Nieta Abadiey said...

Hehehe....i pon dalam categori awesome sungguh! ekkk....hahahaha

Cik Kmar said...

xpe farha, true friends will never forget each other k. ;)

ko mmg ihsan, ape2 pn xksah.

dun wori nieta, u mmg dlm category awesome. dh lama kita xjmpa kn. hmm.

RAJA SIBER said...

saya jadi hairan..dulu dia selalu tag kat saya.. dan saya sentiasaa balas tagnya. tapi sekarang ni dia xhnatar tag lg. kenapa eh.. maybe, dia anggap saya ni kawan tak penting mana kot.

Cik Kmar said...

rajasiber,

i tidak aktif tagged. i xsuke lepak kat tagged, bg i tagged takde pape. im thinking to delete my tagged account. jgn pkir bukan2. i xsuke tagged. tu je pokok pangkalnya.