Pages

Tuesday, December 23, 2008

16 Random Things About Me

1. I love to shop clothes/dresses more than handbags and shoes
2. I genetically inherit big teeth in a small mouth
3. I love to bake and eat marble and butter cake
4. I like to see black car more than other color
5. I met my boyfriend randomly in early 2007 before we get serious about each other
6. I nearly drowned when i was 9 years old
7. I don't like to watch drama series from western countries
8. I love to watch documentaries more than movies
9. I like to read scientific magazines more than novels
10. I love to drink juices and eat triple cheeseburger(double will do)
11. I lost my passport in October 2006 when i was still in Australia
12. I don't like being underestimated
13. I would like to spend my holiday in an island rather than a theme park
14. I only started getting serious in saving money since last year
15. I want to have a master degree before i get a permanent job
16. I love kids, they are cute!

I tag Kama, Nadiah, Dada, Kai, Nabeel. Hah!

Thursday, December 18, 2008

Orang Kampung Kolot VS Orang Kampung Maju


(Entri ini adalah luahan perasaan, dipersilakan tidak membacanya sekiranya anda rasa tidak menarik. Tiada kaitan dengan anda semua, orang yang berkaitan di dalam cerita ini saya yakin tidak akan membaca blog ini kerana mereka 'Orang Kampung Kolot' yang buta IT)

Sekadar gambar hiasan

Ada orang yang memang menyibuk hal orang. Dah la menyibuk lepas tu komen2 pulak pasal kehidupan orang. Siap kutuk2 lagi. Apa kes ye org2 sebegini buat camni. Ada faedah ke kat dieorg?

Bertembung dengan seorg saudara saya yg saya boleh gelarkan 'Orang Kampung Kolot' semalam, benar2 buat saya rasa menggelegak. Saya rasa tiada org pernah mengomen mengenai apa keputusan saya buat dlm hidup, termasuk parents saya. Dia tiba2 suka hati shj condemn. Mengutuk saya yg belum terfikir lagi untuk bekerja tetap kerana membuat keputusan ingin melanjutkan pelajaran terlebih dahulu, katanya saya tidak bosan2 lagi ke belajar, tak rasa nak berbakti dah ke? Hm. Kolot dan Bodoh jugak. (Bukankah kalau saya melanjutkan pelajaran, saya dapat berbakti dengan lebih banyak lagi kepada orang lain?) Lepas tu kutuk saya yang belum bekerja tetap lagi sehingga skrg, ditanyanya tidak bosan ke duduk rumah. Hey, takkan saya nak announce every single things yg saya buat dlm hidup saya, takkan saya nak war2 kan setiap tawaran kerja yg saya dpt kpd 1 kampung supaya org tak kutuk? Saya lebih suka berdiam diri daripada mengeluarkan perkataan2 bodoh.


Saya gelarkan die 'Orang Kampung Kolot' kerana org2 kampung biasanya tidak sabar2 mahu anaknya bekerja, dan tidak kisah kalau anaknya setakat belajar sampai SPM, dan masih ramai golongan2 muda berfikiran sebegini (Saya berkata sedemikian kerana saudara saya yang mengutuk saya itu sama umur shj dgn saya). Kalau 'Orang Kampung Maju', golongan2 ini merelakan anak mereka belajar sampai ke tahap tertinggi, mengetahui, menghormati dan memahami bahawa keputusan anak mereka adalah yg terbaik untuk mereka. Saya rasa even ibu bapa saudara saya pun tidak pernah mengomen dan mengutuk saya, walaupun mereka bukan berpendidikan tinggi, kerana mereka adalah jenis orang yg menghormati cara dan keputusan hidup orang lain.
Hm.

Saya baru shj berfikir sebelum ini bahawa 'Orang Kampung Kolot' ini mungkin terdiri drp golongan tua shj, tp apabila contoh org muda berada di depan saya, saya rasa sedih. Kerana kalau lebih ramai org mcm ini berada di kampung saya, alamatnya makin mundur la kampung dan negeri saya pada masa depan.


Saya orang kampung juga. Tapi saya belajar di banyak tempat. Dan kerana pendedahan budaya dengan luas inilah yg menjadikan saya seorg yg berfikiran terbuka dan menghormati kehidupan org lain. Malahan, kalau org yg belajar tinggi2 membuat keputusan untuk menjadi surirumah sekalipun, saya tidak akan kutuk, dan saya faham. Kehidupan manusia berbeza, kita perlu memahami dan menghormati apa yang mereka pilih dalam hidup mereka, kerana itulah yg mereka rasakan yg terbaik dalam hidup mereka. Jadi jangan pernah mengutuk atau condemn keputusan yang dibuat oleh org lain mengenai kehidupan mereka. Itu cukup untuk membuat mereka sangat2 kecil hati terhadap anda.

Pesanan saya, janganlah jadi 'Orang Kampung Kolot', walau sekampung manapun asal anda. Jadilah 'Orang Kampung Maju' yang lebih berfikir mengenai agama, bangsa dan negara. Fahami perasaan org dan jangan pernah mengomen pilihan hidup mereka. Dan hormati org lain kerana dengan cara itu, org lain juga akan hormat kepada kita. Sekian...

Tuesday, December 16, 2008

10 Things

10 things I would like to do when I am not in a good mood. You can try them too! Who knows it might work on you too.

1. I sleep

2. I cry

3. I take a bath

4. I pray

5. I sms my beloved ones

6. I cook or bake

7. I hang out with friends

8. I go for shopping

9. I surf internet

10. I chat with my siblings

Monday, December 15, 2008

Don't, at Least....

1. Don't go, at least you'll not regret

2.
Don't try, at least you'll not give up

3. Don't cry, at least you'll not feel gloomy

4. Don't talk, at least you'll not say silly words

5. Don't sacrifice, at least you'll not feel wasted

6. Don't hope, at least you'll not get disappointed

7.
Don't be so loyal, at least you'll not feel betrayed

8.
Don't be so hardworking, at least you'll not be tired

9. Don't ask for help, at least you'll not feel being ignored

10. Don't fall in love, at least your heart will not be broken

Don't, Don't and Don't. Life is challenging. It is full of ups and downs. You just have to be patient.

Wednesday, December 10, 2008

Rahsia Keajaiban Solat


Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya. Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran. Dia adalah seorang doktor neurologi.

Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan "Perubatan Melalui Al-Quran". Kajian perubatan melalui Al-Quran membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-quran. Diantara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (blackseed) dan sebagainya.

Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam, maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam urat manusia yang tidak dimasuki oleh darah. Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal. Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan pada ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan sembahyang. Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk beberapa sukatan yang tertentu sahaja. Ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam.


Begitulah keagungan ciptaan Allah. Jadi barang siapa yang tidak menunaikan sembahyang, maka otaknya tidak akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal. Oleh yang demikian, kejadian manusia ini sebenarnya adalah untuk menganuti agama Islam 'sepenuhnya' kerana sifat fitrah kejadiannya memang telah dikaitkan oleh Allah dengan agama-Nya yang indah ini.

Kesimpulannya: Makhluk Allah yang bergelar manusia yang tidak bersembahyang, apatah lagi yang tidak beragama Islam, walaupun akal mereka berfungsi dengan secara normal tetapi sebenarnya dalam sesuatu keadaan mereka akan kehilangan pertimbangan dalam membuat keputusan yang normal. Justeru itu, tidak hairanlah jika manusia ini kadang kala tidak segan silu untuk melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan fitrah kejadiannya, walaupun akal mereka mengetahui bahawa perbuatan yang akan dilakukan itu adalah bersalahan dengan kehendak mereka. Inilah adalah kesan daripada ketidakupayaan otak mereka untuk mempertimbangkan akan perbuatan mereka itu secara lebih normal. Maka dengan itu tidak hairanlah timbulnya bermacam-macam gejala-gejala sosial masyarakat masakini.


Dari itu, marilah kita bersama-sama mengambil ikhtibar daripada kisah di atas. Ambillah Islam secara menyeluruh dan bukannya secara berdikit-dikit.


*diambil daripada emel yang dihantar kepada saya* =)

Monday, December 8, 2008

Selamat Hari Raya Aidiladha


Salam Aidiladha buat semua... Saya bersyukur kehadrat Ilahi kerana diberi kesempatan sekali lagi untuk meraikan Aidiladha bersama keluarga di Terengganu.

Seperti biasa, di hadapan rumah saya akan ada acara penyembelihan lembu, kerana datuk saya adalah penternak lembu. Tapi acara depan rumah ni khas untuk keluarga terdekat sahaja lah, nak acara yang besar dan banyak sila ke masjid ye, hehehe. Tahun ni, hanya seekor lembu disembelih, berbanding 2 ekor pada tahun lepas. Malam tadi saya terdengar beberapa kali lembu yang hendak disembelih tadi berbunyi2. Mungkin dia tahu esoknya dia akan menjadi pilihan keluarga kami untuk dikorbankan. Hehe. Takpe lembu, jangan sedih2, kami sembelih awak kerana Allah ye. Hihi.

Saya sertakan beberapa gambar acara penyembelihan pagi tadi...




Semoga2 saya diberi kesempatan untuk membuat korban pada tahun2 akan datang. Maklumlah saya tak pernah buat lagi. Hehe.

Pesta daging tahap maksimum telah bermula. Pesanan saya, jangan makan daging banyak2 ye kawan2, nanti perut korang panas dan jadi cirit birit pulak. Sila seimbangkan pemakanan anda. Hehe. Sekian...

Saturday, December 6, 2008

Tag daripada Cik Nadiah dan Cik Dada

Sori ye Cik Nad, dah lame awak tag saya yg ni. Tp saya jwb jugak kan hari ni. Hehe.

AKU SEORANG YANG PELIK

1) Saya Pening Kepala Kalau Makan Bawang Putih. Macam Vampire ngan Dracula pulak ye. (Saya 'Vampire' kalau orang tahu susunan gigi saya macam mana.) Kalau ada bawang putih dalam lauk pauk tu tidak mengapa, tapi tidak boleh untuk saya gigit.

2) Saya Juga Pening Kepala Kalau Makan Lada Sulah. Mujurlah masakan ibu saya sekarang tidak pernah guna lada sulah. Lada hitam tidak mengapa. Sebab tu kalau orang masak masakan bubuh lada sulah, saya try untuk makan sikit sahaja. Kalau saya makan banyak, saya pening tp pandai2 la cover. Haha.

3) Saya Tidak Suka Menjawab Panggilan Telefon Ketika Saya Sedang Tidur. Mujurlah family, kawan2 rapat tidak pernah ganggu saya dengan menelefon saya di waktu tidur saya. Waktu tidur saya yang tidak boleh diganggu ialah pada pukul 12-6am. Seawal2 untuk orang telefon saya adalah selepas waktu subuh, ok. Kalau orang call 12-6am, saya dengar tapi sengaja tidak mahu jawab. Kalau saya jawab pun, saya rasa macam cakap telefon dalam mimpi, atau saya akan bad mood keesokannya. Haha.

4) Saya Hanya Sukakan Budak2 Yang Comel. Sangat kejam bunyinya kan, tapi itulah kenyataannya. Budak2 yang kurang comel dimata saya, jarang saya layan. Macammana nanti kalau anak saya tidak comel? Ehehehe, anak saya lain ceritanya pula ye. Dah penat2 mengandung dan beranak takkan tak nak layan pulak. Mujurlah setakat ini anak2 saudara saya yang lahir boleh tahan comelnya, kalau tidak saya buat dunno je. Sama aje macam kucing, saya hanya akan bermain dengan kucing2 yg comel. Lalala~

5) Saya Kurang Gemar Makan Sayur Yg Dimasak. Saya lebih gemar makan ulam2an segar, lagi2 yg baru dipetik. Ehehehe. Saya cuma belajar makan sayur2 yg dimasak selepas ke asrama. Time dekat Melbourne hari tu, boleh tahan jugak rajin saya masak sayur untuk housemate2. Hehe.

6) Saya Melayan Orang Sepertimana Orang Itu Melayan Saya. Kalau orang itu baik dengan saya, 2-3 kali ganda saya akan berbuat baik padanya. Tapi kalau orang itu berbuat jahat kepada saya, dulu2 saya suka berdendam dan balas kejahatannya berkali2 ganda. Memandangkan sekarang saya sudah tua, campur dengan keadaan yang saya lebih menghayati Islam dengan makin baik, saya cuma berdiam sahaja sekarang jika orang berbuat jahat kepada saya. Bagi saya lebih adil jika Allah yg membalasnya. :-)

7) Saya Seorang Yg Panas Baran. Semasa kecil saya seorang yg sangat sensitif. Apabila saya semakin dewasa, saya semakin flexible menerima teguran dan kutukan org. Ibubapa saya sendiri pun berhati2 jika ingin menegur saya, apatah lagi kalau saya ditegur dengan kasar oleh org lain, memang saya tidak suka. Sbb bila saya kecil hati/marah, saya akan menjadi seorang yg bercakap kasar dan panas baran, saya bercakap dengan kurang ajar. Ataupun saya lebih gemar diam dan menangis untuk meredakan tekanan dalam hati. Huhu. Susah kan jadi org perempuan?

Sekian sahaja untuk Tag dari Cik Nad.

Sekarang saya sambung Tag dari Cik Dada ye.

1.Name one person who made you laugh last night?
Kakak saya kot, dia pecahkan rahsia bahawa adik bongsu saya suka sangat makan petai, mcm org tua2 plk, memang saya tergelak tak ingat dunia la

2. What were you doing at 0800?

Saya tidur dengan aman, ditemani hujan2 lebat Pantai Timur sekarang. Hahaha.

3. What were you doing 30 minutes ago?

Surfing internet and blogging

4. What happened to you in 2006?

Saya mengetahui rahsia besar seseorang dan saya memendam rasa sehingga menangis saban hari. Kini semua itu telah berlalu

5. What was the last thing you said out loud?
Saya bergaduh dengan adik bongsu saya, dia bertanya kpd saya dengan meninggikan suara, jd saya membalas jawapannya dengan meninggikan suara kembali kepadanya. Kakak yg bagus kan, ahaks!

6. How many beverages did you have today?

Baru 1, nescafe panas

7. What color is your hairbrush?

Saya pinjam sikat org je, hahahahaha

8.What was the last thing you paid for?

Benda2 yg saya beli kat pasar malam rabu lalu

9. Where were you last night?
Kat rumah bersama2 keluarga

10. What color is your front door?

Sliding door ada colour ek

11. Where do you keep your change?

Dalam dompet atau handbag

12. What's the weather like today?

Setelah beberapa hari Terengganu cerah dan tidak hujan, hujan kembali lebat pada hari ini

13. What's the best ice-cream flavor?

Vanila, takde kelas kalo suke flavour lain, ahaks

14. What excites you?

Nothing. Everything is boring

15. Do you want to cut your hair?

Tunggu rambut saya panjang dlu la. Aritu nye cut dah buruk sudah. Cett

16. Are you over the age of 25?
Aah. Dah 30. Hahaha

17. Do you talk a lot?
Saya akan bercakap banyak di kawasan atau suasana yang saya rasa selesa. Dengan orang2 yg saya kurang selesa, saya lebih gemar berdiam diri dan tidak sabar untuk berlalu pergi daripada mereka. Haha

18. Do you watch the O.C.?

Saya tengok cerita Melayu je. :-p

19. Do you know anyone named Steven?

Tau, Steven Spielberg. Ahahaha

20. Do you make up your own words?

Depends

21. Are you a jealous person?

Biasa je

22. Name a friend whose name starts with the letter 'A'.
Anah

23. Name a friend whose name starts with the letter 'K'

Kamarul Huda. Wah rindunya saya kat Cik Kama. Sorry ek Cik Kama tak sempat jumpa time i turun Selangor aritu

24. Who's the first person on your received call list?

Khairil NoX. Nape u call i tgh2 mlm? I tido mati ok. Lol

25. What does the last text message you received say?
(Bunyinya lebih kurg cmni) Kite jmpe kat Giant Mall tengahari nnt klo x hujan. (Pn Liza) [tp skrg hujan le cik syeri, jd ke?ahaks]

26. Do you chew on your straw?
Tidak. Ingat saya budak2 ke?

27. Do you have curly hair?

Tak. Rambut i silky straight. Ahahahaha tak silky langsung okay. Tp dah jd berombak sikit sbb suke ikat rambut

28. Where's the next place you're going to?
I dunno where my next destination is. But im sure, it will be good for my future ;-)

29. Who's the rudest person in your life?

My ex-boyfriend, dia rude indirectly. Tp xpe, i xmkn hati. Ahaks

30. What was the last thing you ate?

Nasi goreng mak masak

31. Will you get married in the future?

Insya-Allah. Kalau panjang umur jodoh ada

32. What's the movie you've seen in the past 2 weeks?
Aritu gi Alamanda tgk Quanrantine. Aku dh r ade problem xbleh tgk cite kamera gegar2, pening pale ok (yg problem ala2 xbleh bace buku atas bas tuh). Seb baek x muntah lps tgk cite tu.

33. Is there anyone you like right now?

Takde

34. When was the last time you did the dishes?

Ntah. Dah lama x buat. Ahahaha

35. Are you currently depressed?
Malas nak depressed2. Wat sakit kepale je

36. Did you cry today?
Tidak. Tp saya menangis dlm mimpi kerana cinta dulu dan skrg. Lebih baik saya lupakn sj mimpi tu

37. Why did you answer and post this?

Dada Tag aku. Jaga ko Dada. Ko blk Ganu nnt aku suruh ko blnje aku. Muahahaha

38.Lucky person to tag

Korg2 yg baca dan rs rajin nak buat. Hehe

Sekian untuk kali ini.

Monday, December 1, 2008

Monsoon Season

Now in Terengganu, the weather is so gloomy. For these few days, it was raining heavily, non-stop. Now the temperature is the minimum for Pantai Timur states. Now is the time for us, the people that live in Pantai Timur to do several things that we rarely do during other months;

1. To be ready to walk in water which can be found easily anywhere, or also known as 'Air Bertakung'

(In front of my house)

2. To wash our clothes more seldom than before, a cloth may take more than 5 days to dry, with the humidity at its maximum level right now

3. To take our bath only once a day, hahahahahahaha. The water during these 3 months will be cooler than before, so i choose not to take my bath so many times.

4. We cannot go out as much as we do in other months. We prefer to stay at home and hibernate because we cannot do anything except eat and sleep.

Also, not to be forgotten, Al-Fatihah to Allahyarham Datuk Razali Ismail from Terengganu, he passed away last Friday, he was our Timbalan Menteri Pendidikan. He was one of my father's close friends, they studied in the same school, Sekolah Menengah Tengku Ampuan Intan when they were young. My father was very shocked the moment i told him Allahyarham passed away. It is a big lost for Terengganu and Malaysia, because Allahyarham was an important person in education field in Malaysia. He was a very nice and kind person all the time in his life, he always helped people that needed his help. May Allah places him among the pious, insya-Allah.

Sunday, November 30, 2008

When I Was Young


When I was young
I could not wait to grow up
And now when I grow up
I realize that an injured knee
Can be healed easier and faster
Than a broken heart

I want to be young forever
But as it is impossible
I hope that i can grow old
With the ones that really love me
So much
So that i do not need
To heal my broken heart again and again...

Thursday, November 13, 2008

I Have Been Tagged

1.What are you wearing?
♥ Baju free entah siapa punya hahahahaha


2. What did you do last night?
♥ I went to Pasar Malam by foot with my two younger sisters, then it was raining heavily and we had to ask our dad to take us home. Hahaha


3. Favorite Memory with significant other?

Hm. Walking with abang to go home when i was in Melbourne

4. Last gift received?
Kain batik sutera Indonesia from my sister

5. Describe the last picture you were in?
I don't remember lah

6. Last thing you ate?
I eat a lot now. And the last thing i ate was Roti Sardin

7. Last thing you drank?
Pepsi

8. What kind of underwear are you wearing?

(Next question pls........)

9. What was your best vacation?
Lake McKenzie in Queensland, Australia. The place is damn nice! I want to go there again!

10. What are you most looking forward to in the next vacation?
I don't know when will i be able to go for any vacation again. Wait till i have my own money okay

11. What is happening around you?
Terengganu is now in Musim Tengkujuh now. We have to be at home almost the time because it is always raining. And we need more than 2 days to dry our clothes

12. What is your shoe size?

Depends on the brand. Sometimes mine is 6, 7 and for another type of measurement, could be 37 or 38

13. Last event you dressed up for?
My sister's wedding

14. What is the most cheap thing you bought?
ABC warung sebelah rumah aku ni RM1 aje

15. What is the most expensive thing you have on right now?

Nothing. Haha

16. What is your favorite smell?
Bau sabun attack. Pelik kah aku?

17. Is there something you really want to buy right now?
Saya nak beli baju baru la

18. What are your nicknames?
My close friends call me Kmar. Normal friends call mee Akmar. The ones that do not know me so much call me Nurul

19. What are your plans for today?
Study

20. Describe your friendster picture
Just my personal picture. Nothing special

21. Describe your myspace picture
I don't have myspace

22. Describe your facebook picture
Same answer with question number 20

23. What did you do last weekend?
Staying at home doing nothing. Hahahaha. Gossiping with sisters is a very interesting thing to do okay

23. What did you do last weekend?
I don't care. As long as i am comfortable with it. Then i will love it

I tag Cik Nad, Cik Kama, Cik Nabil, Cik Liz. Hahahaha.

Sunday, November 9, 2008

Never Give Up


Never give up,
Never lose hope.
Always have faith,
It allows you to cope.
Trying times will pass,
As they always do.
Just have patience,
Your dreams will come true.
So put on smile,
You'll through your pain.
Know it will pass,
And strength you will gain.

-Charlie Remiggio

Thursday, November 6, 2008

Perasmian World Endurance Championship in Terengganu

Semalam randomly, saya dihubungi oleh rakan saya, Siti Munirah, dia meminta tolong untuk saya mencukupkan orang yang diperlukan sebagai Petugas/Crew untuk acara pembukaan World Endurance Championship di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin. Terkejut juga kerana dieorang memanggil orang sangat2 la last minute. Tapi tak mengapa, saya yang tiada kerja, lalu join tanpa segan silu. Diminta untuk memakai baju kurung dan sopan, rupa-rupanya dieorang mencari perempuan untuk menjadi penyambut tetamu. Oh.

Ruang legar depan pintu masuk utama stadium

Tugas kami senang sahaja, menyambut peserta-peserta luar negara yang menyertai acara ini, dan menunjukkan tempat duduknya dalam stadium itu. Yang penting sila senyum selalu. Haha. Daripada pengalaman dan cakap2 orang, memang peserta dari UAE agak pelik, dieorang pergi ke mana2 pun, dieorang minta untuk diberi tempat duduk yang special dan diasingkan daripada peserta2 negara lain. Ya, sungguh pelik, tapi tak mengapa, kami hanya mengikut arahan orang atasan, yang sememangnya telah menyediakan tempat duduk mereka yang duduk berasingan daripada peserta2 negara lain.

Tag Kami

Saya berpeluang melihat Agong dan permaisuri, serta Dato' Najib dan isterinya. Permaisuri Nur Zahirah nyata lebih cantik dilihat depan mata berbanding daripada dalam gambar. Baginda juga kelihatan lebih langsing berbanding sebelum ini. Dan yang pasti, baju-baju yang dipakai baginda, saya selalu berkenan dan teringin sangat untuk ada baju-baju seperti itu. (Ya Kmar, sila jangan berangan, kerana baju-bajunya adalah mahal sekali. Haha.) Saya mengagumi Permaisuri ini kerana dia adalah antara beberapa permaisuri diraja yang memakai tudung. Tidak perlu untuk berpakaian ketat, jarang atau singkat, baginda memang sentiasa kelihatan berseri dengan gayanya yang tersendiri.

Perasmian sangat simple. Ada tarian dan persembahan sikit2, kemudian perarakan masuk peserta2, kemudian ucapan perasmian. Tidak lupa, bunga api. Huhu. Sangat ramai orang yang datang dan sangat ramai orang yang bertugas. Sungguh pening kepala melihat kelompok manusia yang ramai itu.

Kebosanan yang amat lalu mengambil gambar berhampiran pokok yang dihias dan dicantas menjadi replika kuda

Saya pulang pada pukul 11.45pm. Selepas tugas saya selesai. Enak juga ye menjadi penyambut tetamu dikala kebosanan begini. Hiks~

Saturday, November 1, 2008

A 23 years old woman



Today i am 23 years old. Officially. I do not feel like i am 23 already, i feel i am younger that that numbers, plus i am still childish. At the age of 23, one of my sister got married already, and at the age of 23 also, my mum already had a daughter. But me? Ahaks. I feel i am nothing. My mind is not so mature yet, and i still have problems in doing decision for myself. So obviously, i am not ready for marriage yet as i am still practicing to be a good woman to other people.

As i grow up, i realize and understand more about the world. I know who really love me, and who don't. I was in several relationship before but they didn't work, so they ended up just like that. The guys that were with me before didn't love me at all, or at least they only love me for sometime only. Not all but generally. The last time i broke up, i swore to myself that i don't want to be in love again until i find someone that really loves me with all his heart. I don't know what will happen in the future, but i really hope and everyday i pray that I will find the one that will always be with me and by my side. I pray the best, God knows better than we do, right? =)

I understand much more about friendship and i can differentiate between a best friend and not so best friend. And most important, the difference between a real family and the one who doesn't. The ones that will always be there for me when i need them. The ones that understand my situation and never make me feel more depressed. The ones that know i am sad even though i keep quiet at that time. The ones that know i want something only by the way i look at them, even though i do not tell him/her anything yet. Yes, these types of people are the ones that really care about me, and never let me down. Thanks for my beloved family members and bestfriends for that.

And at this age, i am still hunting for the right job. Being a fresh graduate is not easy. With 3 job offers that i decline to accept, not including the interviews that i refuse to come, i can say that i am quite demanding and choosy fresh graduate. I want to be in my preferred industry, and i do not want to waste my time doing something that i don't like. Plus, for science graduate, it is hard to find a good job if you have only bachelor's degree. Our situation is not same like commerce/engineering/medicine/education students. For us to have a good and stable position in a company, many of us further our study to the advanced degrees. We have to work in research area, and of course to be eligible to do research you have to have at least a Master's degree, or PhD the better for more confidence. That's what i am trying to do, focusing on where i want to study, in the right course, so that my job opportunities will be better. So do not be surprise to see science students try their best to achieve excellent marks, because we have to do that to further our study ASAP or else we have to wait for some time until we meet the requirement to further our study. I really hope that i can further my study ASAP so that i will finish my Master's degree at least before i am 26/27, the age that i am planning to get married (oopss). Hehe.

In whatever i do, i do pray to Allah to help me in everything. Because only Him knows the best for us. Because everything that happen to our life, Allah has the power to rule all of them. I believe that everything in my life happens for reasons, that Allah determines to me, that He wants me to learn something from them. So i just pray that Allah gives me strength and courage to go through everything in my life. I trust Him and i know that He has planned the best not only for me, but also to all of you guys. May Allah bless us always...

Wednesday, October 29, 2008

Pencinta Bahasa

Saya tidak pernah menjadi atau cuba untuk menjadi penterjemah Bahasa Inggeris-Bahasa Melayu di mana-mana tempat sebelum ini. Apabila Friendster diBahasa Melayukan, saya tergelak guling-guling membaca Friendster dalam Bahasa Melayu. Ketika itu saya tertanya-tanya kenapalah penterjemah yang bertugas di situ terlalu tidak pandai menterjemah bahasa.

Namun apabila Facebook Team memulakan usahanya untuk memBahasa Melayukan (juga membahasa lainkan) Facebook untuk meluaskan lagi rangkaiannya, sebagai pencinta dan penutur asli Bahasa Melayu saya terpanggil untuk menyertai golongan-golongan penterjemah Bahasa Inggeris-Bahasa Melayu. Facebook menjemput kebanyakan penutur bahasa ibunda mereka untuk menolong menerjemah beberapa ayat dan perkataan yang mereka belum mampu menerjemahnya. Apabila saya berada dalam kelompok ini baru saya mengerti, betapa susahnya untuk menukar sesuatu yang sudah biasa kita gunakan dalam Bahasa Inggeris ke dalam Bahasa Melayu. Kebanyakan perkataan tidak dapat saya tukar ke dalam Bahasa Melayu dengan sebetulnya. Baru saya sedar bahawa tugas seorang penterjemah bahasa adalah sukar sekali dan saya belum menguasai bahasa ibunda saya dengan sepenuhnya.

Kerana kegagalan saya untuk menterjemah dengan sebaiknya, saya sudah berhenti menggelakkan perkataan-perkataan Bahasa Melayu yang ada dalam Friendster dan Facebook. Mungkin saya kurang biasa tapi itulah hakikatnya, menterjemah bahasa bagi perkataan yang digunakan dalam internet ternyata lebih sukar daripada menterjemah dan menyediakan sarikata dalam sesebuah filem/cerita yang ditayangkan di TV. Kepada golongan-golongan yang amat pandai dan cemerlang dalam penterjemahan Bahasa Inggeris-Bahasa Melayu, anda adalah dialu-alukan untuk menyertai aplikasi Translation melalui Facebook (jika anda mempunyai akaun facebook) untuk memudahkan kerja Facebook Team dalam membahasamelayukan Facebook. Dan dengan menyertai aplikasi ini anda juga dapat menguji sejauh manakah kehebatan Bahasa Melayu anda. Saya tahu ramai rakan saya yang lebih arif dalam Bahasa Melayu daripada saya, jadi dipersilakan ke sana.

Monday, October 27, 2008

Majlis Sambut Menantu Faisal & Hati

Semalam, 26 Oktober 2008, rombongan daripada keluarga kami bertolak bersama-sama dengan pengantin perempuan, iaitu kakak ku, ke rumah suaminya di Manir, Terengganu. Senang betul kakak aku, kahwin dengan orang 1 negeri, 1 daerah pulak tu. Memang takde masalah la korang nak balik kampung nanti ye. Jeles2.



Majlis berlangsung sekejap saja, tujuannya cuma untuk menghantar kakak ku ke rumah mentuanya. Kami tiba di destinasi pada jam 11.45pm dan bermula lah perarakan masuk ke kawasan rumah suaminya itu.

Selepas bergambar dan perut kenyang, kami pun pulang. Sungguh bosan aku 2-3 hari ni, asyik makan daging aje. Muak jugak la. Hehe. Tapi takpe, dah rezeki makan daging kn, telan je la. Kepada kawan2 yg ada ahli keluarga nak kahwin dalam masa terdekat ni, jangan lupa jemput ye. Kalau korang yg nak kahwin lagi la wajib jemput aku. Hmm.

Dan hari ini juga, semua kakak2 ku pulang ke tempat kerja masing2, jadi sunyi la kembali rumah ini tanpa suara kanak2 kecil yang merupakan cucu2 parents ku. Kalau ade dieorang xde la bosan sgt, leh main2. I love kids. Nak tunggu anak sendiri lambat lg kn. Hmm. Alahai rindu dah kat anak2 saudara aku. :'(

Saturday, October 25, 2008

Kak Nurul's Wedding


Yesterday, the solemnization ceremony for my sister and her husband was held in my house. My sister, Nurulhati binti Ghani was officially Mohd Faisal bin Rameli's wife at 11am. And now, i am officially the oldest single woman in my siblings, as 3 of 7 girls in this family has been officially taken. Hmm, i will wait for my eldest brother first to get married, no need for me to langkah bendul my brother. Lol.

Still 'shy-shy cat' right after akad nikah

My sister and her husband were in the same homeroom in MRSM Pengkalan Chepa when they were in Form 4-5 in 1998-1999. They started dating when they were 23 years old, after they met again in 2005. They got engaged last March and married 7 months later.

The reception ceremony for my sister was held also yesterday, from 11am-5pm at my house. To my friends that came, thanks. Some of the people that i did not expect to come were Ustazah Saniah and her bestfriend (another Ustazah in MRSM PC but i did not remember her name), they came from Kota Bahru, i was really surprised of their presence. Also Cikgu Azlina, my teacher when i was in SK Bukit Tunggal, as she was also the teacher for my sister. Now Cikgu Azlina is working in SK Bukit Tumbuh, the school for my younger brothers and sister. Also some of my childhood friends that came, i had a very long conversation with them, we have not met for years, so imagine how many stories we have to share and update each other. And of course, all my childhood friends said that i am lebar, berisi, tembam and nampak besar now. Haha.


The wedding cake and cupcakes

Selamat Pengantin Baru to my beloved sister, semoga diberkati Alah selalu dalam kehidupan dan perkahwinan, and if i get a new niece or nephew next year, i am ready for that, i love kids, haha~ :-p

Thursday, October 9, 2008

Top 200 Universities 2008


Tahniah kepada universiti kesayangan ku yang menjadi tempat menimba ilmu ku selama lebih kurang 4 tahun, kerana masih lagi mampu mengekalkan taraf sebagai top 50 universiti di dunia. Tahun 2008 menyaksikan kejatuhan yang agak mendadak bagi University of Melbourne, di tempat ke-38, berbanding tempat ke-27 pada 2007, ke-22 pada tahun 2006 dan tempat ke-19 pada 2005(zaman paling gemilang universiti ku).

University of Melbourne berada di tempat ke-3 di kalangan universiti2 Australia, di belakang Australian National University(tempat ke-16) dan University of Sydney(tempat ke-37). Manakala universiti2 lain di Australia yang tersenarai dalam Top 200 Universities bagi tahun 2008 ialah University of Queensland (ke-43), UNSW (ke-45), Monash University (ke-47), UWA (ke-83), University of Adelaide (ke-106) dan Macquarie University (ke-182).


Tiada satu pun universiti di Malaysia tersenarai dalam Top 200 Universities untuk tahun 2008 ini. Thailand menyaksikan sebuah universitinya, Chulalongkorn University berada di tempat ke-166, mengulangi kejayaannya menempatkan diri di kalangan 200 universiti terbaik dunia pada tahun 2007. Singapura pula berjaya menempatkan dua buah universitinya di kalangan 200 universiti terbaik dunia, National University of Singapore(ke-30) dan Nanyang Technological University(ke-77).

Dan seperti biasa, Top 5 universities 2008 mengikut turutan adalah Harvard University, Yale University, University of Cambridge, University of Oxford dan California Institute of Technology.

Sekian sahaja untuk laporan Top 200 Universities bagi tahun 2008. Semoga University of Melbourne akan berusaha dengan lebih gigih untuk memperbaiki ranking universiti pada tahun2 hadapan. Sekian, terima kasih.

Laporan dipetik dari
QS Top Universities

Tuesday, October 7, 2008

Kesangapan, Pengangguran, Keabiscutirayaan, Lepakking

Dis morning randomly tibe2 geng2 aku, Syati, Nabil dan aku plan nk kuar. Hahaha. Name pn org xde keje kn. Lgpn Syati nk mkn KFC. Katenye KFC Indonesia xsesedap Malaysia. Sementara Syati masih cuti smpai sabtu ni and ada kat Trganu, so kiteorang kuar le. Sorg lg membe ganu yg tnm anggur, Syeri, xle join. Syeri tu klo nk ajak kuar kne inform sehari lebih awal. Bz nye die smpai kne wt appointmnt. Hahaha.

Mule2 gi mkn KFC. Fuhhh jalan Ganu dah xjem. Lega gile tgk. Kalo hari raye aku lg rela xkuar. Tgk kete atas jln cm ape je ms raye. Skrg sume dh blk bndr blk, bgus2, jln pn clear. Hahaha. Nape la ye Ganu cam KL ms raye. Kelantan pn. Agaknye bnyk sgt kot org Ganu Kelantan blk kmpung, jd la sesak kat kampung2 cm tmpt aku nih. Pnye r bnyk bedal kat KFC td. Xde kuase dh aku nk control mkn. (Cam aku pnh cntrol mkn je. Ahahahaha.) Ternyata KFC Malaysia lg sedap dr Australia. Kan kan. KFC Australia xde ayam spicy. Ade original je. Klo nk yg berempah sile mkn Wicked Wings. Pstu xde sos cili kat KFC Australia, kn kn. Tp aku td mkn ayam KFC xcicah sos cili pn. Jd omputihs dh aku. Gelak sakan Nabil ngn Syati sbb aku cm xsuke cicah ayam KFC ngn sos cili. Hahaha.

Pstu plan nk gi beli baju, gi astaka. Hmm mekasey je la. Xde 1 pn baju kat ctu yg kami2 berkenan. Hmm. Same aje taste 3 org ni kot. Dh r kuar2 td pkai baju hitam sume. Coincidence ok, xplan pn. Mmg smngt setiakawan tnpa batasan btol. Haha. Last2 jalan2 kunon nk gi main bowling. Gi r dkt2 area Kuala Ibai. Hmm, rmai gk org tgh main bowling kat ctu. Aku ngn Syati xmo main le, segan. Org yg tgh praktis kat ctu td cam pro2, asyik strike aje. Nnt krg depa tkejut plk aku main asyik msuk longkang aje. Hahahaha.

Pstu bosan gile xtau nk round mane, tup2 gi Salun Rambut. Hahahaha. Tiga2 kami potong rambut. Dgn fesyen pilihan masing2. Korg2 yg pnah tgk rmbut aku dlu, aku nk gtau, rmbut aku dh pendek ok! Hahahaha. Rs cm xmo pkai tudung je lps die potong rmbut td, takot rambut baru ku tu rosak, Hak3. Cuci2 rmbut+potong td kat kedai aunty Cina tu, murah aje. Rs ringan dan best kepala. Sbb die bersih kn dan potong cntik2. RM30 aje. Tu pn sbb rmbut aku pnjg. Nabil ngn Syati kne RM25 aje, sbb depa nye rmbut lg pendek dr aku. Klo korg rs nk potong rmbut kat K.Trganu, try Salun Rambut Fujima tu ok, aunty tu ramah. Pstu die potong cntik. Fesyen2 gtu. Dkt2 ngn pasaraya astaka gtu kedai die. Lenkali klo aku berangin nk wt fesyen rmbut aku gi lg la kat ctu ye. Hahahaha.

Lps abis potong rmbut tu, gi plk mkn kat Batu Burok. Hahaha. Kuat mkn tol 3 org nih. Dh habis mkn2, blk le. Before blk smpt r teman Nabil jap gi beli mknn kat adik2 die kat Pizza Hut Giant. Thanx ye Nabil slalu drive bwk aku kuar. Thnx jgk ye sbb blnje aku td. Thnx to Syati too belanja mkn KFC td.

Sronok tol kuar jln2 ngn membe tsayang di saat2 sangap. Xsbr nk kuar ngn dieorg2 lg, sbb xpnh nye kteorg abis gossip. Hahahaha. Membe2 mmg best!!!

Saturday, October 4, 2008

Biskut Dahlia dan Biskut Sarang Semut



Biskut Dahlia

Biskut yang biasanya dihidangkan pada hari raya ini juga terkenal dengan nama biskut semperit dan biskut bunga cina..
Bahan-bahan:-
300gm mentega
Secawan gula

2 cawan tepung

1 cawan tepung jagung

1.5 cawan tepung kastad

2 biji kuning telur

Esen vanila

Ceri untuk hiasan


Cara membuat:-
Pukul mentega dan gula hingga kembang. Masukkan kuning telur dan esen vanila. Campur kan tepung-tepung di atas sehingga terbentuk menjadi doh. Kemudian masukkan ke dalam acuan dan picit/bentukkan seperti biasa. Tambah kan ceri di atas untuk hiasan (boleh juga guna manik/chocolate chip).


Biskut Sarang Semut

Bahan-bahan dan cara membuat:-

Bahan-bahannya sama seperti bahan-bahan untuk membuat biskut dahlia, tetapi ratio tepung-tepung kepada mentega perlu dikurangkan sedikit (juga gunakan hanya 1 biji kuning telur instead of 2) untuk menghasilkan adunan yg lebih lembut. Doh yang lembut itu kemudiannya diparut ke dalam bekas, dan sudukan doh yang telah diparut kecil-kecil itu ke dalam paper cup. Taburkan chocolate rice sebagai hiasan.

Biskut-biskut ini adalah biskut yg wajib ada di rumah saya pada hari raya, resepi tradisi turun temurun. =)

Friday, October 3, 2008

Hari Raya Aidilfitri 2008


Hari Raya 2008 merupakan hari yang bermakna buat kami, ahli keluarga Encik Ghani dan Puan Fatimah kerana kesemua ahli keluarga ini pulang ke Kuala Terengganu untuk meraikan Aidilfitri bersama-sama. Semoga kebahagiaan akan terus melimpahi keluarga kami dan semoga Allah memberkati keluarga kami sentiasa...

Tuesday, September 30, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Salam Aidilfitri kepada semua muslimin muslimat tidak kira di mana jua anda berada. Semoga Aidilfitri kali ini memberi makna yang lebih bererti buat kita. Di kesempatan ini saya ingin meminta maaf atas segala salah silap saya zahir dan batin, halalkan segala makan minum saya dan semoga hidup kita lebih diberkati dan diredhai-Nya... Insya-Allah..

Monday, September 29, 2008

The Bestest-Buddies Reunion

Just now i had dinner(or break fast) with my bestest-buddies. 6 of us; Nabilah, Syeri, Dada, Wann, Syati and me finally make this gathering a reality today despite of several problems that have arisen since this afternoon as some of us couldn't make it at the first place. Thanks to all of my friends that came, making this is the first gathering that reunite all of us at one time, as some of us still study overseas, which makes our chance to meet a little bit harder for these few years.


We had our meal at Uncle Chua Kopitiam, next to Secret Recipe restaurant in Kuala Terengganu. That was my first time had my meal there, and the restaurant is really good. With nice waiters, tasty food and clean, comfortable atmosphere, we were satisfied with everything we had there. I had 'Mi Kari' and orange juice for my dinner, while others had 'Char Kuey Teow', 'Nasi Lemak', 'Mi Tom Yam', 'Nasi Paprik' and juices, and we did share Peanut Thick Roast and 'Roti Kaya' together. I am sure that i will eat again in that restaurant in the future.

And after we had our dinner, we went to Terengganu Trade Center for a quick 'Raya Shopping' as some of us wanted to find shoes and 'tudung' for 'hari raya'.


Back to our stories, 5 of us are friends since we were 13 years old, and at that time we studied at MRSM-YT Besut. Then all of us together went/transferred to MRSM Pengkalan Chepa in Form 4, after we got good PMR results. We met Syati there and we were in one gang at that time, and we always contact each other after our SPM, eventhough after SPM all of us had different routes of studying and life. Wann and Dada are still studying, Pharmacy (UIA) and Biomedical Engineering (UniKL) respectively, will be finishing their degree next semester, while Nabilah just started her master this semester at UMT. While Syati, who is going to be a doctor, is now furthering her study in Indonesia. Syeri and i just graduated last semester and we are waiting for better job and study offers.

We still friends until today and i should say these girls are the bestest friends that i have ever had. No one can replace them in my heart, how we care about each other, together through ups and downs and so many things that we have experienced, these girls are the ones that are always there for me and for each other. Having them as my friends are the greatest gift from God that i have.

May this friendship last forever. All the best to all of us in our future~ (^_^)

Saturday, September 27, 2008

Wahai Mimpi Ngeriku

Wahai mimpi ngeriku,
Pergilah dikau jauh dari hidupku,
Jangan pernah kau kembali lagi,
Kerna cukuplah dengan apa yang ku rasa,
Apa yang telah ku lalui,
Sewaktu bersamamu mimpi ngeriku,
Jangan dikau seksa aku lagi,
Aku sudah tidak mampu menanggung lagi,
Betapa aku menyesal kerna pernah bertemumu mimpi ngeriku,
Betapa aku berharap agar aku tidak pernah mengenalimu mimpi ngeriku,
Penyeksaan yang pernah ku lalui dulu,
Jangan dikau buat ku rasai lagi penyeksaan itu,
Walaupun penyeksaan itu sekadar penyeksaan emosi,
Namun itu cukup untuk membuatkan ku sakit,
Dan aku tidak sanggup lagi merasai kesakitan itu,
Pergilah jauh-jauh mimpi ngeriku,
Jangan sekali-kali dikau datang padaku,
Walaupun hanya sebagai mimpi,
Pergilah dikau selama-lamanya dari hidupku,
Dan jangan kembali padaku,
Walaupun hanya sekadar sebagai seorang sahabat,
Selamat tinggal untuk selamanya mimpi ngeriku...

Cornflakes Madu


Salah satu kuih raya yang senang untuk dibuat. Sesuai dihidangkan pada hari raya atau majlis makan2.


Bahan-bahan:-
2 cawan cornflakes (dihancur2 kan)
90gm butter
2-3 sudu madu (bergantung kpd kepekatan madu)
1/2 cawan gula

Cara membuat:-
Mula2 panaskan kuali/periuk, masukkan butter, gula, biarkan cair. Campurkan madu. Kemudian campurkan cornflakes yg telah dihancurkan. Tutup api. Kemudian masukkan cornflakes ke dalam bekas kertas2 kecik itu, boleh tambah hiasan2 yg anda gemar (saya suka tambah chocolate and rainbow rice). Kemudian masukkan ke dalam oven selama 10-20 minit pada 150 darjah celcius. Siap!

Selamat mencuba~

Friday, September 26, 2008

The Small Reunion


Finally, last Wednesday nite, dapat jgk jumpe sebahagian drpd kwn2 lama MRSM-YT Besut yg sudah lama aku xjmpe. Sudah 2 kali plan bukak pose bersame2 ini ditangguh. Dan alhamdulillah dapat dibuat juge.

Seramai 13 org yg dtg; Aku, Egie, Nabilah, Mimah, Hala, Ajaq, Muaz, Pali Salleh, Che Mad Hazwan, Ibrahim Helmi, Muaz dan Hadi, thanks to all yg dtg. Haha ayat cam aku penganjur aje. Wpun ada sedikit kesusahan semasa mcari tmpt berbuka pose, sume dpt berikan kerjasama dan bersabar, terima kasih terima kasih.

1st trip pnye org yg berupa aku, Ajaq, Egie dan Nabilah pergi ke restoren Chicken Rice Shop yg tletak di Giant Mall, K.Terengganu kire2 pukol 5.30pm. Agak lmbt jgk tu, sbb time tu sume meja dh penuh. So sbb dh 2-3 org dak2 ni kepingin sgt nk mkn kt chicken rice shop ni jgk, jd kami plan la utk tunggu org2 bukak pose abis mkn br masuk restoren tu. So kiteorg masuk restoren tu blk kire2 jam 7.45pm. Sblm tu mmg kbnykn drpd kami bukak pose dgn air, kuih etc la.

The girls (Gemok weh aku dlm gmbr ni, kne diet r cmnih. Haha. LOL)

Kteorg order 2 set yg RM99 pnye, sedap dan lebih drpd ckup sbnrnye. 1 org tmbhn, kteorg gune kn voucher yg TM bg, yg dpt 1 set nasi utk pembelian RM50 ke atas. So itulah care kami mcukupkan bilangan nasi utk 13 org. Haha. Nasib baik Hala ada voucher tu. Dalam set tu, ada menu yg lebih drpd mengenyangkan ok. Ada pai tee, kailan sos tiram, tauhu kicap, bean sprout masak ape ntah, sup ayam, sup utk setiap org, ade ayam percik, ayam bbq dan ayam roasted. Mmg kenyg, aku x abis mkn jgk, penuh perut aku weh.

Sronok jmpe kwn2, bile dh lame xjmpe. Kwn2 ku yg ku jumpe aritu, ada yg dah kerja, ada yg masih belajar, ada yg tgh tunggu kerja dan sebagainya.

Ape2 pon, all the best to all of us ok. Semoga kite dpt btemu lg di masa2 akan dtg, dipermudahkn dlm segala urusan. Amin. Insya-Allah raya nnt and lps2 ni if ada reunion kite jmpe lg okay. ;-)

Wedding Survey?

Ahahaha cik liz. Nape saye yg kene tag. Malu la saye nk wt survey wedding2 nih. Saye pn xplan2 lg wedding saye. LOL.

1.How old are you?
~ 22 years 11 months

2. Are you single?
~ Yes

3. In what age do you think you’ll get married?
~ 26. Maybe. Tengok la duit aku kaya ke tidak hahaha

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now??
~ I don't have anyone right now :)

5. If not, who do you want to marry?
~ Jodoh yg telah ditetapkan utk saya di Luh Mahfuz

6. Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?
~ Traditional wedding okay. I takde duit la nak buat wedding pelik2 ni

7. Your ideal motif?
~ Tengok la motif ape yg glamer tahun tu

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
~ Tengok la cmne duit bnyk gi la honeymoon xde duit honeymoon je la blkg rumah :-p

9. How many guests do you think you’ll invite?
~ Kawan2+Saudara mara+Cikgu2+Jiran2 kampung = 1000++ kot

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
~ A simple one

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own??
~ Yg biase2 org islam tuh. Sain segala bagai tu

12. How many layers of cake do you want to have?
~ 3

13. Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?
~ Simple place

14. When do you want to get married, evening or morning?
~ Morning

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?
~ Indoors

16. Do you like a grand entrance for your groom?
~ Xpayah. Burok2 sudah hahahaha

18. Name the song/tune you’d like played at your wedding??
~ Xpayah lagu2 ni. Kite khatam@ngaji Quran sudah le. ;-)

20. Do you want a solemn ceremony or a light one?
~ Mane2 je la

21. What age do you want to get married?
~Isk soklan ulang. Ade jwpn kat atas tuh

22. Describe your ideal husband/wife
~ Seseorang yang penyayang, memahami dan rajin

23. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
~ Fine dining

24. Champagne or red wine?
~ Rasa mcm nak buat soda gembira je

25. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
~ Days kot

26. Money or household item?
~ Money

27. Who will pay for the bills?
~ Ade orang nak sponsor ke? :-p

28. Are you ready for married life?
~ Not yet for now

29. Do u think you will still be a virgin until u get married?
~ Yes i do

30. Will u always be true to your wife/husband
~ Ofkos la. I kan setia orangnya

31. How many kids do u like?
~ 3-4 orang

32. A new house for a newly wed or an old one?
~ A new one

33. Will u celebrate silver wedding, gold wedding, or diamond wedding?
~ Kalo idup lg le time tu hahaha

34. What kind of cuisine would u like for ur wedding?
~ Traditional malay food during kenduri la

35. Will u record ur honeymoon in a cd or dvd?
~ Xpayah la

36. Whose wedding plans would you like to know next??? choose 5 person as Your friend?
~ 1. Kama
~ 2. Sha
~ 3. Nadiah
~ 4. Dada
~ 5. Syu

Ahahahaha bnyk gile soklan. *penat jwb soklan*

Wednesday, September 24, 2008

My Beloved Streamyx

Today, since this afternoon, i have noticed that something is wrong regarding the internet connection in my house. And i cannot understand why this situation can happen.

I can open this blogspot as usual. Yeah, if i cannot, how come i can post this entry. But, i cannot open so many links, Facebook cannot, Yahoo also sometimes cannot, including Yahoo Messenger. Other websites, they are even worse. Only Friendster can (Wth?). (Do any of you from another country or state experience the same problem with me. If it is, then Tmnet may not be the source of the problem) And since the first day i have arrived, i cannot open any of the Fotopages websites, at all.

Hmm. Congratulations to Tmnet for this excellent service. I am really impressed. And as Malaysians you know that we have only a few internet service providers, not like overseas, so many providers, you just have to choose the best one. So, as Malaysians we just choose any of them as all the service providers are 'good'. Yeah.

Finally, now, at 10.35pm, the connection is okay. Hopefully this won't happen again in the future.